по материалам сайта
http://www.souzchernobyl.org/?section=3&id=2901
Читая стенограмму вышеприведенного мероприятия, порой хотелось рукоплескать представителям СЧУ, за их«отвагу и героизм» проявленную при высказывании и выявлении с большой трибуны ВРУ, причин обнищания чернобыльцев, особенно ликвидаторов аварии на ЧАЭС.
Ну кто мне скажет.?
Чем отличилось это мероприятие от предшествующих мероприятий в прошлые года?
Очень просто---не исполнением намеченных планов, тем более, что в этом году они были явно размыты и односторонни.
СЧУ, как всегда интересует зона, а людей пенсии.
Напомню.
По вине СЧУ, из за её предательства в 2011 году, 57 000ликвидаторов аварии на ЧАЭС. лишились пенсий и теперь по сути нищие.
Вспомните 2011 год, осень, протестные акции, нападки на сотни тысяч ликвидаторов со стороны власти и СЧУ
потом меморандум, Постановление КМУ №1210, прекращение выплат по решениям судов и НИЩЕТА
И теперь так званный «президент» СЧУ, волает с трибуны ВРУ про геноцид, который сами же помогли установить.
Попробую спрогнозировать будущее.
Все это было затеяно для пиар кампании СЧУ, которой надо, во что бы то ни стало, остатся на плаву, для поддержания своих меркентильных планов в финансировании и откате денег на лечение.
Второй этап, будет в пролонгировании, так званного меморандума.
Им же просто необходим ОСОБЫЙ статус организации.
Парламентські слухання (стенограма)
"Про зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС, об'єкт "Укриття" та перспективи розвитку зони відчуження"
4 березня 2015 року, 15 година
15:33:04
ТОМЕНКО М.В.
Вітаю, шановні колеги, вас в українському парламенті. Ідея нашого комітету була проста і зрозуміла, ми хотіли, не чекаючи 26 квітня і не чекаючи 30-річчя, спочатку провести засідання безпосередньо на Чорнобильській атомній і ми зробили 19 лютого, а потім зібратися в сесійній залі для того, щоб визначити те як рухаємося ми далі і рухаємо це і в частині 30-річчя, і в частині загальної стратегії вирішення цих питань.
В мене, хоча і чоловік, є теж одна мрія і я хочу зустріти живого міністра екологія, міністра соціальної політики, міністра енергетики і віце-прем'єра, який за наші питання відповідає, я їх в Чорнобиль запросив, вони не доїхали, на парламентські слухання теж не доїхали, будемо мріяти з вами, що колись ми разом зберемось з цими міністрами, щоб вони дізнались, які проблеми в Чорнобилі, що коли Мінфін виносить антисоціальні рішення, щоб вони на уряді не мовчали, а виступали і захищали, щоб не тільки один Комітет з питань екології говорив про те, що є люди, які пройшли війну так само як і війну пройшов я, як афганець, чи хлопці, які в АТО. І не можна, не спілкуючись з профспілками і місцевими громадами, забирати всі соціальні програми. Тому, коли ми всі разом з ними зустрінемось, я думаю, мені легше буде пояснювати, якою повинна бути наша стратегія, а позиція нашого комітету є наступна.
Значить, ми, в нас принципова дата – це 2016 рік. 2016 рік не тільки тому, що 30 років Чорнобиля, а й тому, що ми, як держава, зобов'язані на кінець 2016 року нарешті завершити об'єкт укриття. Ми дали зобов'язання громаді світовій і українській, і повинні це зробити. Як кажуть експерти, закінчується період напіврозпаду дуже багатьох шкідливих речовин теж в 2016 році. Це теж нам підказка, що ми повинні збудувати стратегію думання стосовно Чорнобиля, а що ж ми робимо 2017 року, як укриття ми збудували, все ми зробили. І я є абсолютно переконаний, що ми повинні стратегію будувати на кілька десятків років вперед, ну, бодай як в указі Президента до 2020 року. І що це означає? Це означає, на мою думку, що треба нарешті глянути, що експерти нам провели в 2011 році. Ви ж знаєте, що ми витратили бюджетні гроші на дозиметрію, проаналізували кожен населений пункт. Тільки ж уряду воно не треба. Значить, коли четверту зону міняли, ви ж знаєте, що там є більше ста населених пунктів, де не можна їх знімати, це ж вчені експерти їх показали. Хіба не можна було взяти ті документи і подивитися. Але, з іншого боку, ми прекрасно розуміємо, що і теперішня структура подвійної зони, вона так само не відповідає реаліям.
Тому наш підхід полягає в наступному. Ми повинні.. Закінчивши укриття, повинен зробити там потужний міжнародний економічний майданчик, який дасть можливість нам не лише просити в світу, а показати як інноваційно ми використовуємо цю біду уже на користь. Бо ця ганьба в 2000 році, коли Кучма під тиском відповідних структур закрив можливість … на Чорнобилі, не повинна повторитись. Ми повинні 2016 року запустити там економічну машину, щоб показати, що ми із небезпеки Чорнобиль зробили гордістю України, а не страхом для всього світу.
Стосовно зона відчуження. Ну, я слухав колег, може, я темна людина. Я доктор політичних наук, слабо розуміюся на економічних речах і так далі. Я не розумію наявності зони, де на 90 відсотків немає забруднення. Я не розумію принципу бар'єрності, і не розумію, чому там треба просто ліс рубати і метал вивозити. Треба поїхати до братів в Білорусію, які з 1988 року створили Поліський біосферний заповідник, використати їх досвід. І цей біосферний заповідник дасть можливість нам не лише відтворити, а зробити це центром міжнародних досліджень і притягти сюди фахівців з усього світу і показати як ми можемо там працювати. Там не треба в міліції питати зайти туди чи не зайти, чи хабар дати туди. Тим людям, які там народилися, вони повинні спокійно туди приїхати. А, думаю, після 2017 року, ми, проаналізувавши ситуацію, я був там, ночував в Чорнобилі, жив і спілкувався з людьми. Я по тих, в замірах, що я там бачив, але це вчені повинні сказати, не бачу проблеми, щоб повернути життя в цю 30 кілометрову зону. При правильному грамотному підході.
Але ще одна позиція нашого комітету полягає в наступному. Коли ми кажемо, що певні зони не потрібні, ми не кажемо, що треба згортати соціальні програми. Непотрібність зон, скажімо, умовно кажучи, по більшості територій четвертої зони полягає в тому, що ми повинні дати можливість зайти інвестиціям, бо вони обмежують будівництво і так далі. Але люди ж потерпіли від Чорнобиля, це означає, що ми соціальні програми не згортаємо. Тобто людей ми захищаємо, ми даємо можливість тільки громаді розвиватися. Тобто якщо це Ворзель, умовно кажучи, то, ну, то там дати треба можливість будувати, щоб він розвивався. А не під егідою того, що він попадає, чи Біла Церква. Але ще раз кажу, я є категоричний противник, там не такі великі соціальні програми, які… Їх треба монетизувати, тобто люди мають можливість отримати гроші і вони самі визначаться, як там працювати. нам вдалося в цій, законах пенсійних, частково, ну, і то тільки інвалідів, ви знаєте, ліквідаторів, але інша категорія – чорнобильські… Тут директор Чорнобильської атомної, він скаже. Мені сказали – 47 відсотків в нього працюють фахівців, які уже є пенсіонерами і тепер працюють. То що нам вигнати їх всіх, значить, тих фахівців, які розуміються? І інших немає поки що фахівців високого рівня, які би тут працювали.
Тепер наступна тема. Вона пов'язана… Чому я так делікатно згадав міністрів, тому що абсолютна більшість проблем, які ми, з початку дії цієї Верховної Ради, піднімали, ну, або вони не розуміють, або вони не здатні вплинути на уряд. Ну, невже не очевидно, якщо ми 29 квітня їдемо на нараду донорів, щоб нам дали серйозний фінансовий транш для будівництва укриття, то не можемо ми податком вводити на міжнародну технічну допомогу. Я сьогодні говорив з Міністерством фінансів, вони говорять, ну, це така помилка технічна, ми зробимо роз'яснення, значить, від податкової. Сподіваємося, що, я закон вніс, якщо закон не приймемо, то хоч роз'яснення. Щоб ми приїхали туди і сказали: друзі, якщо ви даєте 700 мільйонів, умовно кажучи, то, по-перше, ми свій внесок даємо. А ми заклали в доларовому еквіваленті 8, це ясно, що не той внесок. Вони ж фінансисти теж прекрасно розуміють, що ми теж повинні заплатити, тоді семірка заплатить. Так само, як ми не повинні брати податок, бо це ще 140 мільйонів, ще 20 відсотків.
Ми сьогодні говоримо про проблему з цим Пенсійним фондом уже кілька років, уряду … , що не може підприємство і установи, які працюють там відшкодовувати за Пенсійний фонд ці гроші, що на ньому висять. Вони повинні працювати, люди повинні отримувати гроші, і якщо ви рахуєте бюджет ЧАЕС і всіх об'єктів чи 30-кілометрової зони, то виключіть цей борг, який постійно забираєте.
Я під тиском, коли ми і були в Чорнобилі почали говорити про те, що люди не отримали зарплати, у нас частина людей по листопаду, значить вони сказали, так ми додаємо гроші. Виявилось, що це гроші вони додають, як виділено на цей рік, щоб покрити попередні борги.
Ми сиділи сьогодні й думали, аналізували важко сказати, я ж не знаю, які курси тільки наш уряд сказав, що буде інфляція 26 відсотків.
Я жодного живого економіста, який би пояснив, як може бути в Україні 26 відсотків інфляції не знайшов, тільки в уряді знайшли 26 відсотків інфляції. Тому який буде відсоток інфляції і скільки треба, щоб вижити цей рік – ніхто не знає. Попередньо ми рахували, що чорнобильська тематика у нас недофінансована десь на порядку 600 мільйонів. Але фахівці говорять, що якщо зараз перерахувати цей курс, то, очевидно, ця сума буде більша. Тому ми мусимо сьогодні ще раз пройтися по всіх видатках і сказати, що на цій темі економити це злочин. Тому ми мусимо дофінансувати всі проекти, які на які ми взяли свої зобов'язання.
На жаль, не вдалося нам вирішити питання стосовно Податкового й Бюджетного кодексу історію з медично-санітарними частинами – це стосується не тільки Чорнобиля, це стосується міст енергетиків і ми прекрасно розуміємо, якщо передати їх на місцеві бюджети, то поставити під загрозу нормальне їх існування.
Думаю, Комітет з питань охорони здоров'я нас підтримає інші комітети підтримують. Я сподіваюся, що ми повернемося ще до цієї теми, тому що вона надзвичайно важлива. І я думаю, потребує того, щоб ми систему охорони здоров'я належним чином тримали під контролем.
Подальша логіка дії, яку ми в комітеті пропонуємо наступна, після сьогоднішніх парламентських слухань ми готуємо рекомендації. Сподіваємося, рекомендації ми зробимо до 26 квітня. Так само, Президента і уряд переконуємо, щоб була єдина програма дій на 30-річчя.
Тому що там депутати реєструють від Верховної Ради, в уряді щось своє, у Президента, ми ж повинні показати, що біда наша одна і ця біда повинна нас об'єднати, і ми мусимо зробити, як насправді це повинно бути до 30-річчя.
І ще раз, друзі, я сподіваюся, що наша сьогодні професійна серйозна розмова призведе до того, що уряд розуміє, що існує чорнобильська проблема, існує екологічна проблема, і тільки спільно ми можемо її вирішити і, дійсно, слово "Чорнобиль" зробити словом поваги і мужності тих людей, які нас рятували і поваги до держави, яка зможе вирішити цю проблему. Дякую. (Оплески)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам дуже, Микола Володимирович.
Запрошую до слова Грамоткіна Ігоря Івановича, генерального директора державного спеціалізованого підприємства Чорнобильська атомна електростанція. Приготуватися Багаю Вадиму Вікторовичу.
16:14:04
БЕРЕЗІН В.О.
Уважаемые присутствующие, сегодня здесь рассматриваются технические вопросы по зоне и по станции. Но нет технических вопросов без людей. Люди – это первое, что должно быть в любом деле.
Значит, то, что сегодня происходит и то, что с нами делает наше правительство и Верховный Совет иначе как геноцид, наверно, назвать нельзя. В зоне работает, наверно, большая половина тоже наших побратимов-чернобыльцев, которых сегодня выгоняют этими законами из зоны, предлагают уйти на пенсию специалистам. А то, что делается с малообеспеченными, это, наверно… Как можно человеку, получающему пенсию, допустим, в пределах двух тысяч и подрабатывающему, и получающему где-то еще дополнительно одну, две тысячи, вводить налогообложение пенсий? Это вообще слов нет таких. Человек идет для того, чтобы доработать и заплатить за лекарства, за те коммунальные платежи, которые сегодня грядут нам. Вообще даже со средней пенсией, по-моему, с этими коммунальными платежами и с этими платежами за энергоресурсы навряд ли кто-то справиться.
Последнее рассмотрение социальных вопросов по чернобыльским вопросам было в этом зале, если вы помните, в 2012 году. Рассмотрение прошло, хорошие были выступления, все, но постанови Верховной Рады по этим вопросам так и не случилось. В 2013 и в 2014 году никаких рассмотрений не было.Идет тридцатилетие и все наши обращения в Верховный Совет, в Кабинет Министров о включении социальных вопросов, рассмотрении в… как содокладом в наше сегодняшнее рассмотрение и обращение к нашему министру Розенко выступить с этим вопросом к содокладу, к сожалению, министра я даже нашего и не вижу на этом вопросе, так и не были включены и остались даже без ответа.
Вышеназванные законопроекты, носящие антиконституционный характер, приняты с согласия Минсоцполитики и Комитета Верховной Рады по соцполитике, это нонсенс. А выносятся они госпожой Яресько даже без согласования с нашим профильным комитетом по чернобыльским вопросам. Вместо Минсоцполитики пенсионными вопросами уже занимается госпожа Яресько. Власть нас не слышит, это мы заявляем, не слышит власть. За три года, с 2011 года, ни один премьер-министр не встретился с чернобыльцами, не услышал их. На многочисленные наши обращения о нарушении Конституции Украины, о том… это в преддверии было принятия этих законов, и второго числа мы вручали свои требования не принимать этот законопроект, 2212, как антиконституционный, тоже молчание.
Мало того, закон номер 76 был принят, если вы помните, в ночь здесь 29 числа, а подписан Президентом Украины – 28-го. Уважаемые депутаты, нужны ли вы вообще здесь, если подписываются раньше, чем они голосуются?
А что с законом 2212, как его проталкивали здесь 5 раз, и как Яценюк хвалил Председателя Верховного Совета, хвалил комитеты, которые согласились подписать этот закон? Многие видели этот цирк.
Принимаются дополнения в бюджет: 300 миллионов на жилье АТО. Я понимаю превосходно: наши участвуют в АТО. Но 150 миллионов на жилье уже второй год не выделяется для чернобыльцев, стоящих более 20 лет на очереди. Кто ответит на вопрос, кто и когда разработает национальную программу подолання наслідків аварії? Наверное, не было бы такого огульного подхода к четвертой зоне, если бы эта национальная программа была.
И еще. 30-летие, говорили, и я еще раз скажу о том, что через 30 лет кончаются, будем говорить, донорские отношения со страной, пострадавшейот…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 10 секунд, прошу дати завершити.
БЕРЕЗІН В.О. И если мы сейчас не заявим о том, что проблема Чернобыльской АЭС существует, то отвернутся от нас те доноры, которые…Благодарю за внимание.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам. Запрошую до слова Бабенка Олександра Павловича, генерального директора об'єднання "Ядерний страховий пул".
Підготуватися Токаревському Володимиру Васильовичу.
17:01:34
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю.
Добрый день, уважаемые присутствующие! Вы знаете, почти каждый год в этом зале проходят парламентские слушания. И здесь обсуждаются наиболее острые вопросы, которые есть последствия аварии на Чернобыльской атомной станции. Это и эксплуатация станции, и зона отчуждения, ее перспективы. Но самое главное, я считаю в первую очередь, это социальная защита сотен тысяч украинцев, которые пострадали и ощущают последствия той страшной катастрофы.
Ведь благодаря мужеству ликвидаторов и наша страна, и весь мир тогда был защищен от страшной ядерной угрозы. И люди тогда проявили настоящий героизм. Сказала страна: "Нужно!" – встали и поехали защищать. Без лишних вопросов и без лишних разговоров. Заплатили они за этот героизм своим здоровьем и здоровьем своих детей. А многие из них заплатили своими жизнями, оставив сегодня вдов выживать самим.
Вы знаете, этот урок нужно помнить. И я думаю, что все присутствующие в этом зале и те, кто сегодня нас смотрят, хорошо это понимают. Потому что Чернобыльская катастрофа не может быть историей, ушедшей в прошлое. Это часть судьбы нашей страны, и от нее нельзя отделаться, приняв закон, которым просто отменить миллионы людей, которые сегодня продолжают страдать от последствий катастрофы.
Я думаю, что все прекрасно понимают в этом зале критичность экономической ситуации в нашей стране. Мы все видим, что происходит. Мы все хорошо понимаем, что не хватает денег, что останавливаются предприятия, что есть непоступления в бюджет. Но это не дает права сегодня вычеркнуть чернобыльцев из истории Украины. Это не дает права сегодня именно за счет чернобыльцев экономить в бюджете за счет ветеранов, за счет инвалидов, за счет учителей, врачей и шахтеров, перекладывать на них всю тяжесть кризиса и всю ответственность за то, что сегодня творится. Сегодня статус пострадавших имеет 2 миллиона 100 тысяч человек в нашей стране. Это почти 5 процентов населения. И из них 449 тысяч – это дети.
Вы знаете, мы не первый год занимаемся этой проблемой. И нужно быть здесь абсолютно честными, что не было той власти за все годы независимости, которая бы заплатила по всем долгам чернобыльцам. Не было такой. И мы со многими, присутствующими в этом зале, выходили под стены парламента, ломали заборы, штурмовали здания парламента, разными способами добивались диалога с властью. Но он был. Была дискуссия, искали механизмы – сложные, непростые, плохие порой. Порой не удовлетворяло ни одну, ни другую сторону, но по крайней мере мы шаг за шагом пытались восстановить социальную справедливость.
В чем сегодня ситуация? Сегодня нет даже диалога. То есть вопрос просто не рассматривается. Приняли закон, отменили и поставили на этом точку. Вот в этом, я считаю, сегодня глобальная несправедливость. Мы все прекрасно понимаем, что завтра не упадет манна небесная на голову, и что кредит МВФ не решит проблемы Украины, если его точно также растянут как растянули сегодня все доходы бюджета. Ну, мы должны и обязаны сегодня сделать все, чтобы защитить тех людей, которые нуждаются в первую очередь. Мы подготовили вместе с общественными организациями ряд законопроектов, законопроект, который имеет отношение к тому, чтобы вдовам чернобыльцев давали статус без особого подтверждения, законопроект по детям-чернобыльцам. Я хочу сказать спасибо большое профильному парламентскому комитету, господину Томенко за то, что они его поддержали однозначно, восстановить ранее действующие нормы до 2007 года по военнослужащим и законопроект об отмене налога на пенсию. Вы знаете, это вопиющий сегодня факт. Я хочу просто прочитать пример из жизни, который мне дали сами чернобыльцы.
Сенчук Анатолий, 66 лет человеку, ликвидатор ЕС, инвалид, диагноз рак крови, пенсия у него 5 тысяч 800 гривен. С одной стороны вроде бы неплохая пенсия…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 10 секунд.
17:07:22
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю.
С другой стороны, этот человек сегодня платит за свое здоровье 4 тысячи гривен в месяц на химиотерапию, 800 гривен на под…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Справа в тому, що є регламент загальний для всіх. Прошу 10 секунд і завершуйте, пані Наталю.
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю. Можно, да, просто чернобыльцы просили поднять этот вопрос. И сегодня этому человеку вводят налог на пенсию, и с него забирают 360 гривен. Ну, слушайте, 360 гривен – это то, за счет чего он поддерживал свое сердце. Но недопустимо сейчас принимать такие нормы. Мы обратились в Конституционный Суд…
17:34:47
КОБЧИК В.П.
Уважаемые друзья! Уважаемые чернобыльцы!
Народные депутаты, которые здесь, к сожалению, отсутствуют!
Я представляю первую чернобыльскую организацию в Советском Союзе - это Общество ветеранов и инвалидов ликвидации аварии на Чернобыльской атомной станции.
Я хочу сказать, что в нашей организации, начиная с 26 апреля 1986 года погибло и умерло 886 человек. Вчера мы хоронили вице-президента "Союза "Чернобыль Украины", председателя Черкасской областной организации. И я прошу, чтобы помнили тех людей, всех чернобыльцев, всех участников ликвидации аварии, которые погибли и умерли, хотя бы секундой внимания почтить их память. Спасибо.
Время мне все равно не дадут. Я хочу, как любит говорить наш Премьер-министр, сказать под стенограмму. Скажите, пожалуйста, руководители страны, как вы смогли нас, чернобыльцев, за полгода опустить до абсолютного нуля? Как вы могли этими двумя последними законами 76-8 и 2212 оставить без средств к существованию. Один миллион чернобыльцев. Один миллион отсекли людей этими законами, лишив их вообще средств к существованию их жизни. Как вы могли вычеркнуть детей чернобыльских? Как у вас сегодня совесть позволяет смотреть нам в глаза. Это герои Чернобыля, которые отдали свое здоровья, которые отдали свою жизнь, чтобы жили другие, чтобы жила Украина, Европа, а сегодня на них абсолютно никакого внимания никто не обращает.
Я также хочу сказать, что мы категорически требуем встречи и немедленной встречи с Премьер-министром Украины, чтобы мы могли решить хотя бы какие-то вопросы, хотя бы какие-то вопросы по поводу этих двух законов, чтобы этот позорный момент в стране, когда с человека снимают 15 процентов пенсии, 15 процентов пенсии, за что и про что. Уважаемый Президент страны, вы почему нарушаете Конституцию? Какое вы имеете на это право? Кто вам дал такое право?
А теперь коротко о зоне. О зоне очень много говорят и вроде бы хорошо, ничего подобного, я вам сейчас расскажу, как бывший работник Чернобыльской атомной станции, который после аварии провел долгих 4 года на ликвидации аварии на Чернобыльской АЭС. Первоначальное назначение конфайнмента и самая главная его цель, которая ставилась во главу угла – это сооружение под аркой завода по извлечению из реактора топливосодержащей массы и переработке его в брикеты. Это задача не выполнена и никогда не намечается выполнение. И вот эта главная задача, а также фраза из текста проекта потихонечку исчезли. И теперь мы, как говорит первый Президент Украины, маємо те, що маємо. Деньги потратили немереные - более 1 миллиарда евро, и продолжаем тратить, а зачем нам цыганское шатро за огромные такие деньги, кто за это ответит? Народ хочет знать, кто ответить за так и не введенную эксплуатацию …, завод по переработке твердых радиоактивных отходов. До каких пор 30-километровую зону будут удерживать приезжающие и уезжающие варяги, а государство будет тратить…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 10 секунд, прошу дати завершити.
КОБЧИК В.П. … транспортом людей на их трехразовое питание, на содержание в тепле. И денно и нощно работать в котельной. Эти задачи можно решать силами очень грамотных людей города будущего, города Славутича.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. (Оплески)Дякую вам.
КОБЧИК В.П. А я вам нет. Потому что это ганьба, это просто ганьба. (Шум у залі)
Очень много директоров, а народ не хотите слушать. (Шум у залі).
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз ми почуємо. Давайте зараз я почую, давайте зараз почуємо думку уряду і комітету. (Шум у залі).
Я думаю, що уряд і комітет почули думку вашу, і тепер ми зараз послухаємо їх. (Шум у залі)
17:44:37
ТОМЕНКО М.В.
Шановні колеги, будемо сподіватися, що ми сьогодні розпочали розмову про ті складні проблеми, які в нашій сфері є. Я сподіваюся, що ми ж не вічно будемо країною тимчасово виконуючою обов'язки, що з'являться у нас відповідальні міністри, і відповідальні керівники, і ми з ними почнемо працювати.
Я вам чесно скажу, що може там мій колега Іван Рибак емоційно щось сказав, ми в тяжкій ситуації, нам немає з ким в уряді працювати. Тому що не відбулися кадрові призначення. Є частина людей, яка приходить і мало знає проблеми, у нас комітет не дуже вигідний. У нас жодного грузина немає, одні українці в комітеті, не знайшли жодного грузина. Тому ми намагаємося працювати звичайно в комітеті, але є складність з тим, щоб мали б партнерів з ким працювати.
Тому ми в рамках комітету будемо переконувати віце-прем'єра Вощевського, хай збере міністра екології, міністра соціальної політики, запросить всіх керівників Чорнобильських організацій для того, щоб провести нормальну розмову про те, як вони бачать ситуацію, пов'язану з соціальними проектами, соціальними програмами чи це дійсно як нам обіцяно тимчасові заходи на 2015 рік. Чи це речі до яких уряд не збирається повертатися.
Тому що ця соціальна частина, як ви розумієте, ми менше за неї відповідальні. Але це не означає, що ми знімаємо відповідальність з себе за те, щоб аналізувати і дивитись за соціальними програмами.
Друга позиція пов'язана, ми тут в кулуарах уже проговорили, до теми, яка піднімалася цих результатів дозиметричної паспортизації по 2011 року.
Значить я думаю, що вистачить у нас сил і розуміння того, щоб виконати рішення законів. Тому що формально ці результати повинні бути оприлюднені.
Значить ми зараз попрацюємо для того, щоб бодай видати їх достатньо серйозним накладом, щоб і чиновники і міністри подивилися, що у нас відбувається, виходячи з цього приймали відповідні рішення.
Я говорив попередньо, щойно з головою Київської обласної адміністрації у цій дискусії – стосовно Славутича і Іванків, щоб ви розуміли, що ми теж у комітеті, ми не є прихильники одного Славутича чи одного Іванкова, чи ми вболіваємо за те, щоб і там робота була, щоб і там, щоб міста розвивалися.
Я думаю, що ми делегуємо своїх депутатів, і таку нараду там проведемо – в Іванкові для того, щоб було зрозуміло, що ми зацікавлені, щоб і там люди були працевлаштовані, і щоб там реєструвалися підприємства, щоб там гроші були, що ми не кажемо, що треба перенести все в одне місто і все-таке інше.
Тут колега говорив, я не зачепив, ми знаємо цю проблему із страхуванням, про яку йшлося, я ще раз повертаюся до тези, пов'язаної із тим, що я мав дискусію з нашими міжнародними партнерами. Ми мусимо до 29 квітня виконати всі свої зобов'язання для того, щоб всі мали справу з Україною як з державою, яку можна поважати, тобто ніхто не буде інвестувати кошти, якщо ми не виконаємо зобов'язання у частині технічної допомоги нашого внеску і страхування.
Щойно я уточнив, що те, що мене інформував міністр і Кабінет Міністрів у частині заборгованості не зовсім так, як вони мені говорили. Тобто я зрозумів, що січень-лютий у нас фінансується, а заборгованість по листопаду-грудню залишається. Це означає, що ми тоді включаємося в роботу, тому що, на жаль, мене дезінформували, мені сказали, що уряд прийняв рішення, все тут виконується. Насправді, ця заборгованість залишилася. Отже, ми зараз ще повернемося до історії з листопадом і з груднем.
По нашому рішенню. Ми задумали його в такий спосіб, що ми зараз щонайменше тиждень ще приймаємо пропозиції в апарат, наш секретаріат, звертайтеся, і тоді ми на комітеті підготуємо відповідну рекомендацію парламентських слухань, і буду просити керівництво Верховної Ради, пані Оксану і Голову Верховної Ради, щоб ми до 26 квітня хоч таку морально-політичну повагу до чорнобильців проявили, до 26-го ці рекомендації ухвалили. Ну, і будемо сподіватися, потім контролювати, щоб вони виконували. Бо наша біда, і це, дійсно, правда, що ми проаналізували всі попередні рекомендації парламентських слухань, то відсоток виконання, звичайно, є близький до нуля, да? Близький до нуля.
І остання позиція, яку для себе я її бачу. Не хочу знову тут нікого критикувати, але я абсолютно переконаний, що нам ідеологічно, ментально треба змінити ставлення до Чорнобильської проблеми. Це не може бути місцем, де металолом збирають і де ліс рубають, це місце мусить бути для інновацій, для просвітницької роботи, для уроку нації і світу. Це місце, яким ми мусимо зробити його, щоб не соромно нам туди приїхати і не соромно іноземцям туди приїхати. Як надалі…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дозвольте завершити.
ТОМЕНКО М.В. Як надалі будуть туди приїжджати чиновники. Я чому прізвища не називаю, бо я ж тут поспілкувався, багато людей приїхало. І говорять: "Какие темы тут у вас есть? Ну, металл говорят тут продаете". Говорять: "Та металу тут дочерта ще залишилося". От тема – метальная тема. Значить, лісова тема і так далі. Ну, сколько можно вже про теми? Давайте про..., ми про людей будемо говорити. І я сподіваюсь, що ми отримаємо на посадах тих, хто буде опікуватися проблемами чорнобильськими, ті, які будуть думати про людей, думати про екологію, думати про енергетику, думати про те, що дійсно, як я вже говорив, що мусимо піднести цю проблему, як таку, що ми з нею гідно справилися, а не 30 років не здатні нічого зробити. Тому що, по великому рахунку, цей тренд в іміджі України, де Чорнобиль – наш мінус, па не плюс. Тобто ми його в плюс повинні перевернути і це можна зробити, бо за 29 років уже вже рекомендації є, і експерти, і аналітики все зробили, треба тільки ... зробити.
Тому, друзі, із сподіванням, що наша ця розмова не пройде даром і ми зробимо значну частину тих побажань, рекомендацій, думок, які тут звучали. І ми в межах комітету, я думаю, що парламенту в межах можливостей будемо робити все, ще раз кажу, щоби думки були почуті і щоби велику кількість людей, яких ми називаємо "чорнобильці" шанували і поважали в нашій країні. Дякую. (Оплески)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий